WIZERUNEK OJCOSTWA W POLSKIEJ REKLAMIE TELEWIZYJNEJ
PDF

Słowa kluczowe

new paradigm of fatherhood
traditional paradigm of fatherhood
pattern of family
television commercial nowy model ojcostwa
tradycyjny model ojcostwa
wzory rodziny
reklama telewizyjna

Jak cytować

Rejowska, A. (2015). WIZERUNEK OJCOSTWA W POLSKIEJ REKLAMIE TELEWIZYJNEJ. Adult Education Discourses, (16). https://doi.org/10.34768/dma.vi16.150

Abstrakt

Celem artykułu jest przedstawienie różnych typów wizerunku ojcostwa w wybranych polskich reklamach telewizyjnych emitowanych na przestrzeni lat 2008-2013. Świat reklamy i świat społeczny wzajemnie się przenikają i wpływają na siebie. Przekaz reklamowy można zatem uznać za nośnik znaczeń, odzwierciedlenie przekonań i stereotypów funkcjonujących w społecznej świadomości. Analiza została przeprowadzona na podstawie czterech głównych kategorii analitycznych: wizerunek mężczyzny i jego rola, relacje ojca i dziecka, relacje z partnerką oraz przestrzeń, w której rozgrywa się akcja reklamy. Na jej podstawie wyodrębniono pięć typów przedstawiania ojcostwa w reklamie telewizyjnej: ojciec jako czuły opiekun, ojciec jako pomocnik/przyjaciel dziecka, ojciec związany ze sferą domową, ojciec przewodnik po świecie, ojciec jako głowa rodziny.

https://doi.org/10.34768/dma.vi16.150
PDF