PRZYPADKOWOŚĆ CZY RACJONALNOŚĆ – WYBORY EDUKACYJNE STUDENTÓW UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO
PDF

Słowa kluczowe

motives to study
educational strategies
educational choices motywy podjęcia studiów
strategie edukacyjne
wybory edukacyjne

Jak cytować

Kołodziej, T. (2017). PRZYPADKOWOŚĆ CZY RACJONALNOŚĆ – WYBORY EDUKACYJNE STUDENTÓW UNIWERSYTETU ZIELONOGÓRSKIEGO. Adult Education Discourses, (18). https://doi.org/10.34768/dma.vi18.68

Abstrakt

Prezentowany tekst jest próbą odpowiedzi na pytanie dotyczące racjonalności decyzji edukacyjnych podejmowanych przez studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego. Opierając się na danych uzyskanych w badaniu Młodzież akademicka w czasach nieufności i zagrożeń cywilizacyjnych. Międzykrajowe badania porównawcze, autor wskazuje na występującą u studentów różnych kierunków spójność pomiędzy motywami podjęcia studiów oraz wyboru kierunku kształcenia, dostrzeganymi korzyściami wynikającymi z wykonywania pracy zgodnej z wykształceniem oraz oceną szans na zdobycie takiej pracy, a także gotowością do powtórzenia dokonanych wyborów edukacyjnych. Spójność pomiędzy tymi elementami może wskazywać na stosowanie przez studentów przemyśla­nych strategii edukacyjnych opartych na racjonalnej ocenie korzyści wynikających z dokonanych wyborów edukacyjnych

https://doi.org/10.34768/dma.vi18.68
PDF