Główna treść artykułu

Abstrakt

W niniejszym artykule autorka prezentuje pierwszy krok szerszych badań nad praktykami, samorozwojem i rozwojem (kariery) w korporacji. Podejmuje także ważny problem: zderzenia jednostki ze światem wielkiej korporacji. Zastosowana metoda badawcza, jaką jest autoetnografia ewokatywna, pozwala na wykorzystanie podwójnej roli autorki (badacza i uczestnika opisywanego środowiska). Dzięki temu zostają odsłonięte osobiste doświadczenia oraz to jak autorka sama odbiera pracę w środowisku korporacji. Pojawia się także pytanie, czy zaobserwowane i opisane praktyki prowadzą do emancypacji czy zniewolenia. Ramę teoretyczną artykułu stanowi koncepcja dramaturgiczna Ervinga Goffmana, która wyznacza strukturę tekstu i dzieli go na fasadę, trzy akty i epilog. Taki zabieg ma na celu przybliżenie jawnych i ukrytych obszarów świata korporacji, działania na rzecz dostrzegania mikropęknięć na jednowymiarowych obrazach. W tych pęknięciach autorka dostrzega źródła wolności. Takie przedstawienie tematu jest jednocześnie zaproszeniem publiczności do dialogu na ten temat, prowokacją do nowego sposobu rozumienia rzeczywistości i do jej zmiany.

Słowa kluczowe

evocative autoethnography dramaturgical perspective corporation emancipation learning development autoetnografia ewokatywna koncepcja dramaturgiczna korporacja emancypacja uczenie się rozwój

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Turbak, M. (2017). TROPY DZIAŁAŃ ROZWOJOWYCH SPRZYJAJĄCYCH KARIERZE. DROGA DO WYZWOLENIA CZY ZNIEWOLENIA?. Dyskursy Młodych Andragogów, (18). https://doi.org/10.34768/dma.vi18.75