"GOING NATIVE" JAKO PROCES STAWANIA SIĘ BADACZEM TERENOWYM. REFLEKSJE NA MARGINESIE BADANIA ŚRODOWISKA ŻYCIA OSÓB STARSZYCH
PDF

Słowa kluczowe

field studies
living environment
going native
the elderly badania terenowe
środowiska życia
going native
osoby stare

Jak cytować

Kłodkowska, J. (2016). "GOING NATIVE" JAKO PROCES STAWANIA SIĘ BADACZEM TERENOWYM. REFLEKSJE NA MARGINESIE BADANIA ŚRODOWISKA ŻYCIA OSÓB STARSZYCH. Adult Education Discourses, (17). https://doi.org/10.34768/dma.vi17.103

Abstrakt

Prezentowany artykuł jest rezultatem poszukiwania odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób można stawać się badaczem terenowym, jakie szanse i niebezpieczeństwa pojawiają się w konsekwencji przyjętej roli badacza terenowego. Autorka stawia pytania, poszukując sposobów poznawania środowisk życia osób starzejących się i starych. Przedstawia specyfikę metodologii badań terenowych, definiuje kategorię środowiska, terenu badań, opisuje proces going native jako rezultat stawania się badaczem terenowym. Na podstawie własnych doświadczeń badawczych pisze o szansach, jakie wynikają z prowadzenia badań terenowych oraz o radzeniu sobie z niebezpieczeństwami, związanymi z koniecznością dokonywania wyborów poznawczych i etycznych w kontekście poznawania światów konstruowanych przez osoby stare. 

https://doi.org/10.34768/dma.vi17.103
PDF