Główna treść artykułu
Abstrakt
Autor wskazuje na istotną wartość synergii trzech idei humanistyczno-pedagogicznych w praktyce działalności kulturalnej, a mianowicie: sztuk (dla/w) społeczności, animacji kultury, pedagogii publicznej. Wszystkie one mają swoje źródła ideowo-teoretyczne w dziedzictwie ruchów kontrkulturowych lat 60. XX wieku. W tekście znajdujemy charakterystykę tych trzech idei oraz przywołanie przykładu jednego z międzykulturowych wydarzeń artystycznych, które ową synergię znakomicie odzwierciedla.
Słowa kluczowe
community arts
cultural animation
public pedagogy
intercultural art festival
sztuka (dla/w) społeczności
animacja kultury
pedagogia publiczna
międzykulturowy festiwal artystyczny
Szczegóły artykułu
Jak cytować
Kubinowski, D. . (2019). SZTUKA (DLA/W) SPOŁECZNOŚCI – ANIMACJA KULTURY – PEDAGOGIA PUBLICZNA. PRZYPADEK MIĘDZYKULTUROWEGO FESTIWALU ARTYSTYCZNEGO „LUDZKA MOZAIKA” W GOLENIOWIE. Dyskursy Młodych Andragogów, (20). https://doi.org/10.34768/dma.vi20.31