Główna treść artykułu
Abstrakt
Artykuł prezentuje doświadczenia nauczycieli pracujących z seniorami na Uniwersytecie Trzeciego Wieku i Uniwersytecie Wrocławskim (UTW, UWr.). UTW są najbardziej popularnymi miejscami uczenia się seniorów w Polsce. Według danych Urzędu Statystycznego z 2015 r., w Polsce funkcjonuje 575 UTW. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki pilotażowych badań, które mają status wstępnych rozpoznań, wymagających potwierdzenia i uzupełnienia o kolejne działania badawcze. Artykuł został podzielony na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Celem badawczym prowadzonych badań jest analiza indywidualnych doświadczeń edukacyjnych nauczycieli (geragogów) pracujących na UTW we Wrocławiu, wskazanie istotnych z ich perspektywy aspektów nauczania i uczenia się studentów-seniorów oraz skonstruowanie edukacyjnego modelu pracy z seniorami, który w kolejnym etapie badań zostanie zweryfikowany w liczniejszej grupie badanych.