Główna treść artykułu
Abstrakt
Artykuł dotyczy uczenia się starszych mężczyzn z odniesieniem do kontekstu australijskiego. Pokazuje wybrane metody i rezultaty badania społeczności mężczyzn. Zawiera krytyczną refleksję do podejścia badawczego, które stosuje się do badania nieformalnego uczenia się mężczyzn w społecznościach zwanych Męskimi Warsztatami. Prezentowany obszar i kontekst badań charakteryzuje się tym, że jest to nieformalna i oddolna inicjatywa, która w swoich założeniach nie zakłada, że efektywne uczenie się powinno być ustruktualizowane, celowe i oceniane. Autorzy wskazują, że miarą rezultatów, korzyści uczenia się mężczyzn w Męskich Warsztatach, powinno być ich zaangażowanie w społeczność lokalną, w której żyją, z uwzględnieniem każdej indywidualnej korzyści. W zakończeniu artykułu zawarte są pewne implikacje dla dalszych badań uczenia się mężczyzn w Męskich Warsztatach, z wykorzystaniem metody autoetnograficznej.