Główna treść artykułu
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie refleksji dotyczącej wymiarów funkcjonowania edukujących organizacji pozarządowych w warunkach polskiego kapitalizmu ponad dwie dekady po transformacji. Autor przedstawia zarówno neoliberalne uwikłania trzeciego sektora, jak również koszty społeczne i edukacyjne utowarowienie wszelkich relacji edukacyjnych. Omówione zostały zmiany w formach współpracy i zatrudniania edukatorów, a także neoliberalne schorzenia organizacji pozarządowych (grantoza).
Słowa kluczowe
NGO
neoliberalism
volunteering work
precariat
employment
critical pedagogy
organizacje pozarządowe
neoliberalizm
wolontariat
prekariat
zatrudnienie
pedagogika krytyczna
Szczegóły artykułu
Jak cytować
Rudnicki, P. (2016). EDUKUJĄCE ORGANIZACJE POZARZĄDOWE JAKO MIEJSCA PRACY. NEOLIBERALNE UWIKŁANIA TRZECIEGO SEKTORA. Dyskursy Młodych Andragogów, (17). https://doi.org/10.34768/dma.vi17.96