Five essays on doing research on adult learning in times of pandemic and war: thinking aloud

9-19 Rob Evans
203
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.705

Democratic adult education as a research problem in the context of post-democracy

21-33 Licínio Lima
127
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.693

What are adult education and research for? Researching (and) the feminist imaginary

35-47 Darlene Clover
121
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.696

If people’s memories are in danger, is democracy in danger? Reflections on two approaches to research

49-61 Emilio Lucio-Villegas
137
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.695

A learning journey. A narrative-autoethnographical reflection

63-74 Larissa Jõgi
184
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.694

The Shadows of Liberation: Creating Hope and Meaning in Creative Self-Study Inquiry

75-86 Richard D. Sawyer
156
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.692

New perspectives on later life learning in the age of longevity

89-101 Alexandra Withnall
190
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.687

Senior learning in Taiwan: achievements and challenges

103-119 Brian Findsen , Hui-Chuan Wei
157
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.685

Educational dimension of the “The Voice Senior” programme – an attempt to read meanings

121-141 Beata Bugajska
124
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.688

Men’s Sheds: Australia’s gift to the world

143-159 Barry Golding
119
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.686

Self-directed learning in emerging adulthood: developmental and biographical reflections

163-182 Gökçe Güvercin
169
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.677

Teachers’ learning experiences while teaching refugees in Greece: ”it’s pretty extreme”

183-206 Frederike Jansen
145
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.684

Film jako przestrzeń uczenia się (na przykładzie „filmowych biografii edukacyjnych”)

207-220 Witold Jakubowski
229
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.683

Rap story. Biograficzne aspekty uczenia się odczytane z twórczości Taco Hemingwaya

221-240 Martyna Pryszmont
307
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.665

Uczenie się transformatywne w procesie przewlekłej choroby trzustki. Analiza pamiętników cyfrowych

241-261 Zuzanna Wojciechowska
150
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.668

Poczucie własnej skuteczności a postrzegane pozytywne zmiany w funkcjonowaniu podczas pandemii COVID-19 wśród studentów – moderacyjna rola orientacji pozytywnej

265-281 Agnieszka Gabryś
153
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.680

Gdzie jest ziemia obiecana edukacji? Kontekst edukacji akademickiej

283-297 Anna Murawska
710
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.673

Znaczenie kompetencji komunikacyjnych we własnym kształceniu na podstawie wypowiedzi studentów studiów pedagogicznych przygotowujących się do bycia nauczycielem. Naukowe refleksje praktyka

315-333 Katarzyna Wajszczyk
166
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.689

O potrzebie edukacji seksualnej dorosłych

299-313 Agnieszka Walendzik-Ostrowska, Joanna Dec-Pietrowska
363
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.659

Celebration of ESREA’s thirty years. An (auto)ethnographical account on adult education as a field of study

337-355 Agnieszka Bron
104
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.698

Concern for the quality of the world and the relations prevailing in it. An individual reflection on the book Remaking Communities and Adult Learning

357-363 Alicja Jurgiel-Aleksander
133
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.703

Znaczenie czasopism andragogicznych w profesjonalizacji warsztatu naukowego pracowników akademickich. Poszukiwanie nowej funkcji czasopism naukowych

365-383 Artur Fabiś
134
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi24.678
Wyświetl wszystkie numery