Główna treść artykułu

Abstrakt

Autorka, na podstawie analizy pytań kierowanych do eksperta pedagoga oraz wniosków z własnych badań w szkole, przygląda się udziałowi dorosłych w konfliktach szkolnych. Dokonuje opisu dorosłego jako strony konfliktu oraz jako mediatora bądź negocjatora w konflikcie („trzecia strona konfliktu”). Wskazuje również na niepotrzebny bądź szkodzący udział dorosłego. Autorka przygląda się zarazem brakowi dorosłych w sytuacjach konfliktowych i wskazuje na trudności, jakich doświadczają osoby dorosłe w konfliktach szkolnych. Tekst kończy się opisem konsekwencji, jakie wynikają z takiej (nie)obecności dorosłego w konfliktach szkolnych wraz z wskazaniem rekomendacji dla nauczycieli i rodziców.

Słowa kluczowe

conflict social competence school pupil teacher education parents konflikt kompetencje społeczne szkoła uczeń nauczyciel wychowanie rodzice

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Wajszczyk, K. (2019). DOROŚLI (NIE)OBECNI W KONFLIKTACH SZKOLNYCH. Dyskursy Młodych Andragogów, (19). https://doi.org/10.34768/dma.vi19.48