Główna treść artykułu

Abstrakt

Rosnące zainteresowanie naukowców zagadnieniem starzenia się i starością zdynamizowało w ostatnich latach pole badań gerontologicznych, w tym badania nad uczeniem się i edukacją osób starych. Wielość wątków, jakie podejmowane są w ramach gerontologii edukacyjnej, świadczy o żywiołowości rozwoju tej subdyscypliny, a bogactwo dorobku, zwłaszcza empirycznego, wskazuje na społeczną ważność poruszanej problematyki. Natomiast istnieje stosunkowo niewielka liczba opracowań teoretycznych z tego zakresu. Potrzeba ich tworzenia jest niezwykle ważna, prace takie pozwalają bowiem na krytyczny wgląd w praktykę edukacyjną. Celem artykułu jest zaprezentowanie zmiany pola znaczenia pojęcia edukacja osób starych. Zmiany te dokonały się na przestrzeni ostatnich kilku dekad i związane są z paradygmatycznymi przejściami jakie miały miejsce w naukach społecznych – od modernizmu przez teorię krytyczną aż do postmodernizmu. Te trzy podejścia wykorzystane zostaną do przyjrzenia się zmianom jakie nastąpiły w rozumieniu pojęcia edukacja osób starych.

Słowa kluczowe

senior education learning in later life edukacja osób starych uczenie się w starości

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Muszyński, M. (2016). ZMIANA POLA ZNACZEŃ POJĘCIA EDUKACJA OSÓB STARYCH. Dyskursy Młodych Andragogów, (17). https://doi.org/10.34768/dma.vi17.102