Nr 25 (2024): DYSKURSY MŁODYCH ANDRAGOGÓW/ADULT EDUCATION DISCOURSES
Aktualny numer
Aktualności
Archiwum
Redakcja
O czasopiśmie
Profil czasopisma
Wydawca
Rada naukowa
Lista recenzentów
Zasady etyki publikacyjnej
Informacje dla autorów
Ogólne zasady publikacji
Wymagania formalne i techniczne
Zgłaszanie artykułów
Procedura recenzowania
Zapowiedź numeru
Kontakt
Zarejestruj
/
Język
Polski
English
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Zarejestruj
/
Język
Polski
English
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Nr 25 (2024)
Opublikowany listopada 29, 2024
https://doi.org/10.61824/dma.vi25
DYSKURSY MŁODYCH ANDRAGOGÓW/ADULT EDUCATION DISCOURSES
Pełny numer
DMA25/2024
DYSKURS PRAKTYKI BADAWCZEJ
Rob Evans
9-21
News from somewhere: research trajectories revisited
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.752
Peter Alheit
23-30
Reflexive self-distancing as a way out. Memories of the first “self-determined” intellectual learning process
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.730
Katarzyna Walentynowicz-Moryl
31-47
Preparation is all? Thoughts from a researcher’s experience
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.737
Adrienne S. Chan
49-67
Researcher trajectories, intersections, and multiple consciousness
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.732
José González-Monteagudo
69-85
My itineraries and experiences in the biographical and narrative universe: between desire and reality
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.745
Alcides Monteiro
87-105
“Perhaps we should exchange some ideas on the subject”: the journey of a sociologist, woven between (self)reflection and dialogue
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.733
Marcin Gołębniak
107-119
Inventing a researcher’s culture in the semi-periphery, borderlands, and boundaries (not just disciplines)
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.739
Laura Formenti
121-132
Embracing my multiple selves. Adult education as a path of understanding
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.734
Linden West
133-152
Home from home: an auto/biographical narrative research pilgrimage
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.731
DYSKURS EDUKACJI W SZKOLE WYŻSZEJ
Mieczyław Malewski
155-164
Uniwersytet w pętli czasu
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.717
Ewa Solarczyk-Ambrozik
165-180
Cicha rewolucja edukacyjna – tradycyjne misje uniwersytetów pod presją nowych potrzeb i oczekiwań społecznych
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.728
Ewa Bochno, Maria Czerepaniak-Walczak
181-192
Rozwijanie refleksyjnej sprawczości w procesie zmiany postaw wobec tradycji naukowej. Z doświadczeń Letniej Szkoły Młodych Pedagogów i Pedagożek im. Marii Dudzikowej
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.710
Małgorzata Rosalska
193-204
Dyferencjacja ofert doradczych dla studentów – próba diagnozy zjawiska
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.729
Marzanna Farnicka, Vera Kosikova, Jana Mnihova, Katerina Kubikova, Magdalena Kolańska - stronka
205-216
The INSPIRE project: teacher education in the times of revolution 4.0
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.724
Aleksander Cywiński
217-237
Students in Poland in the face of the fake news phenomenon in the context of the war in Ukraine
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.720
DYSKURS RÓŻNORODNOŚCI W EDUKACJI DOROSŁYCH
Lucyna Kopciewicz
241-262
„Zimy już nigdy nie będzie!” Narracje klimatyczne starszych kobiet w perspektywie uczenia się z życia
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.723
Dorota Majka-Rostek
263-279
Nieheteronormatywna tożsamość seksualna a konteksty społeczne i andragogiczne – w świetle doświadczeń starszych gejów w średnim i senioralnym wieku
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.718
Arkadiusz Wąsińśki, Artur Fabiś, Marcin Muszyński
281-303
Autokreacyjna perspektywa strategii radzenia sobie z lękiem egzystencjalnym przez aktywne edukacyjnie osoby starsze
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.727
Mirosława Kanar, Jarosław Bąbka
305-325
Znaczenie diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz oddziaływań psychoedukacyjnych dla samowiedzy dorosłych osób autystycznych
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.726
DYSKURS WYZWAŃ ROZWOJOWYCH W EDUKACJI DOROSŁYCH
Evangelia Koutoulianou ; Maria Gravani
329-346
‘Adult educators’ identity formation for active citizenship through a biographical learning perspective
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.744
Larissa Jõgi, Ilona-Evelyn Rannala, Kristi Jüristo
347-374
The social positions of Estonian educators before and during the COVID-19 pandemic
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.741
Ewa Kurantowicz
375-386
Heritage as learning. Why should community learning and education focus on cultural heritage?
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.738
Agnieszka Stopińska-Pająk
387-400
Edukacja dorosłych w drodze ku zrównoważonemu rozwojowi w kontekście wyzwań antropocenu
PDF
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.740
Agnieszka Bron
401-415
A tribute to some leading lights of adult education of the 20th and 21st century
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.61824/dma.vi25.748
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się