News from somewhere: research trajectories revisited

9-21 Rob Evans
49
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.752

Reflexive self-distancing as a way out. Memories of the first “self-determined” intellectual learning process

23-30 Peter Alheit
48
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.730

Preparation is all? Thoughts from a researcher’s experience

31-47 Katarzyna Walentynowicz-Moryl
37
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.737

Researcher trajectories, intersections, and multiple consciousness

49-67 Adrienne S. Chan
31
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.732

My itineraries and experiences in the biographical and narrative universe: between desire and reality

69-85 José González-Monteagudo
25
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.745

“Perhaps we should exchange some ideas on the subject”: the journey of a sociologist, woven between (self)reflection and dialogue

87-105 Alcides Monteiro
23
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.733

Inventing a researcher’s culture in the semi-periphery, borderlands, and boundaries (not just disciplines)

107-119 Marcin Gołębniak
35
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.739

Embracing my multiple selves. Adult education as a path of understanding

121-132 Laura Formenti
31
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.734

Home from home: an auto/biographical narrative research pilgrimage

133-152 Linden West
33
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.731

Uniwersytet w pętli czasu

155-164 Mieczyław Malewski
27
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.717

Cicha rewolucja edukacyjna – tradycyjne misje uniwersytetów pod presją nowych potrzeb i oczekiwań społecznych

165-180 Ewa Solarczyk-Ambrozik
56
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.728

Rozwijanie refleksyjnej sprawczości w procesie zmiany postaw wobec tradycji naukowej. Z doświadczeń Letniej Szkoły Młodych Pedagogów i Pedagożek im. Marii Dudzikowej

181-192 Ewa Bochno, Maria Czerepaniak-Walczak
57
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.710

Dyferencjacja ofert doradczych dla studentów – próba diagnozy zjawiska

193-204 Małgorzata Rosalska
28
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.729

The INSPIRE project: teacher education in the times of revolution 4.0

205-216 Marzanna Farnicka, Vera Kosikova, Jana Mnihova, Katerina Kubikova, Magdalena Kolańska - stronka
35
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.724

Students in Poland in the face of the fake news phenomenon in the context of the war in Ukraine

217-237 Aleksander Cywiński
48
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.720

„Zimy już nigdy nie będzie!” Narracje klimatyczne starszych kobiet w perspektywie uczenia się z życia

241-262 Lucyna Kopciewicz
38
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.723

Nieheteronormatywna tożsamość seksualna a konteksty społeczne i andragogiczne – w świetle doświadczeń starszych gejów w średnim i senioralnym wieku

263-279 Dorota Majka-Rostek
48
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.718

Autokreacyjna perspektywa strategii radzenia sobie z lękiem egzystencjalnym przez aktywne edukacyjnie osoby starsze

281-303 Arkadiusz Wąsińśki, Artur Fabiś, Marcin Muszyński
47
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.727

Znaczenie diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz oddziaływań psychoedukacyjnych dla samowiedzy dorosłych osób autystycznych

305-325 Mirosława Kanar, Jarosław Bąbka
78
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.726

‘Adult educators’ identity formation for active citizenship through a biographical learning perspective

329-346 Evangelia Koutoulianou ; Maria Gravani
39
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.744

The social positions of Estonian educators before and during the COVID-19 pandemic

347-374 Larissa Jõgi, Ilona-Evelyn Rannala, Kristi Jüristo
41
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.741

Heritage as learning. Why should community learning and education focus on cultural heritage?

375-386 Ewa Kurantowicz
41
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.738

Edukacja dorosłych w drodze ku zrównoważonemu rozwojowi w kontekście wyzwań antropocenu

387-400 Agnieszka Stopińska-Pająk
57
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.740

A tribute to some leading lights of adult education of the 20th and 21st century

401-415 Agnieszka Bron
35
DOI: https://doi.org/10.61824/dma.vi25.748
Wyświetl wszystkie numery