No. 15 (2014): Adult Education Discourses
Adult Education Discourses

Introduction

Małgorzata Olejarz
Wstęp
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.154

Andragogical Discourse

Alicja Jurgiel-Aleksander
POLITICAL MEANINGS OF ADULT EDUCATION
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.155
Monika Bartkowiak, Joanna Szłapińska
THE IMPORTANCE OF BUILDING THE IMAGE OF THE EMPLOYER IN THE NEW LABOUR MARKET
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.156
Michał Mielczarek
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.158
Joanna Kłodkowska
TRANSFORMATIONS IN THE VOLUNTARY LABOUR CORPS: A CASE STUDY OF LEARNING TO COPE WITH ORGANISATIONAL CHANGES
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.157
Anna Matusiak
RECOGNITION OF QUALIFICATIONS IN THE CONTEXT OF LIFELONG LEARNING. ARRANGEMENTS – EXPERIENCES – DILEMMAS
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.159
Magdalena Sasin
POLISH STUDENTS IN THE INTERNATIONAL EXCHANGE PROGRAMME “ERASMUS”
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.160
Tomasz Maliszewski
IGNACY SOLARZ (1891-1940) IN POLISH POST-WAR EDUCATIONAL LITERATURE. CONCLUSIONS FOR THE CONTEMPORARIES
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.161
Agata Szwech
YEAR 1981 IN HALINA SEMENOWICZ’S DIARY – A MESSAGE FOR THE PRESENT
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.162

Counselling Discourse

Joanna Minta
FACES OF CONTEMPORARY CAREERS IN THE COUNSELLOGY PERSPECTIVE
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.163
Anna Bilon
THE ROLE OF CAREER COUNSELLORS IN THE NETHERLANDS FROM THE PERSPECTIVE OF STRUCTURATION THEORY
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.164
Agnieszka Dragon
MEDIATION IN THE LIGHT OF SYMBOLIC INTERACTIONISM
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.165
Daria Zielińska-Pękał
THE USE OF EMIC STRATEGY IN RESEARCH ON COUNSELLING PRACTICES OF VIRTUAL COMMUNITIES
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.166

Cultural Education Discourse

Urszula Lewartowicz
“NOT A SENIOR YET, NOT A YOUNG PERSON ANY MORE” – A STARTING POINT FOR A DISCUSSION CONCERNING THE INTERESTS AND CULTURAL NEEDS OF ADULTS
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.167
Beata Kunat
CREATIVE ARTISTIC ACTIVITY OF VISUAL EDUCATION TEACHERS AS A FIELD OF THEIR PROFESSIONAL DEVELOPMENT
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.168
Alicja Mironiuk-Netreba
EDUKACYJNY POTENCJAŁ SZTUKI FILMOWEJ, CZYLI CZEGO O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI RUCHOWEJ MOŻEMY SIĘ NAUCZYĆ W KINIE
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.169
Marek Zadłużny
CREATIVITY IN THE FIELD OF ACTIVITY OF ANIMATOR OF CULTURE
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.170
Jarosław Dulęba
WORLD OF „SILENT MAJORITY” AS THE CONTEXT OF CULTURAL EDUCATION – ABOUT SOURCES OF THE CULTURAL ANIMATION OF THE RESISTANCE.
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.171

Gender Discourse

Katarzyna Walentynowicz-Moryl
„NOT FULLY” A WOMAN? WAYS OF DEFININING FEMININITY BY WOMEN EXPERIENCING PRIMARY PROCREATIVE PROBLEMS
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.172
Dorota Niewiedział
NO LONGER A WOMAN? THE PHYSICAL ATTRACTIVENESS OF AGEING WIDOWS
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.173
Beata Trzop
INVISIBLE WOMEN? FEMININITY OF WOMEN IN THE STAGE OF LIFE BETWEEN THE MIDDLE AND LATE ADULTHOOD
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.174
Joanna Dec-Pietrowska, Agnieszka Walendzik-Ostrowska
„FALLEN WOMAN” – ABOUT STEREOTYPICAL PERCEPTION OF WOMEN PROVIDING SEXUAL SERVICES. THE INTERNET FORUMS ANALYSIS
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.175
Julita Czernecka
“SUFFRAGISTS” AND “FAILURES” – REALITY AND MASS MEDIA ABOUT SINGLE PEOPLE
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.176
Emilia Paprzycka, Edyta Mianowska, Zbigniew Izdebski
HOW DO WE MATE? SEX AND GENDER IN RELATION TO THE PREFERABLE QUALITIES IN A PARTNER
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.177

Reports

Agnieszka Szewczyk
XV LETNIA SZKOŁA ANDRAGOGÓW I PORADOZNAWCÓW: MIĘDZYGÓRZE, 20-24 MAJA 2013 ROKU
PDF (Język Polski)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi15.178