COMMUNITY ART JAKO ELEMENT EDUKACJI OBYWATELSKIEJ I KULTURALNEJ W HOLANDII
PDF

Słowa kluczowe

community art
civic education
cultural education
potential community art
edukacja obywatelska
edukacja kulturalna
potencjał

Jak cytować

Bilon, A. (2015). COMMUNITY ART JAKO ELEMENT EDUKACJI OBYWATELSKIEJ I KULTURALNEJ W HOLANDII. Adult Education Discourses, (16). https://doi.org/10.34768/dma.vi16.141

Abstrakt

W artykule autorka przedstawia community art jako przykład praktyki, którą można postrzegać jako element edukacji obywatelskiej i kulturalnej. Podkreślając pragmatyczne i zorientowane na praktykę metody uczenia się i nauczania w Holandii, autorka krótko przedstawia formalne założenia obu typów/rodzajów edukacji. Następnie przedstawia i analizuje praktykę community art. Opis jest oparty na etnograficznym badaniu dokonanym w jednym z miast holenderskich. Badanie dotyczyło teatru ulicznego i pantomimy. W swoich analizach autorka podkreśla potencjał community art do podnoszenia świadomości obywatelskiej i kulturalnej jej uczestników. Celem artykułu jest także ukazanie, że community art odgrywa w Holandii nie tylko rolę edukacyjną, lecz także polityczną, będąc postrzegana jako pełnoprawny partner sztuki profesjonalnej.

https://doi.org/10.34768/dma.vi16.141
PDF