Nr 20 (2019): DYSKURSY MŁODYCH ANDRAGOGÓW
DYSKURSY MŁODYCH ANDRAGOGÓW
Pełny numer
PDF

Wstęp

Małgorzata Olejarz
7-9
20 lat minęło...
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.39

Dyskurs Andragogiczny

Linden West
DISCOURSES OF LIFELONG LEARNING AND ADULT EDUCATION: BACK TO THE FUTURE?
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.7
Agnieszka Bron
33-50
SLEEP HABITS AND BIOGRAPHICAL LEARNING. A REVIEW OF PREVIOUS RESEARCH ON THEIR CONNECTIONS
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.8
Alicja Jurgiel-Aleksander
„BYCIE OBYWATELEM” W WYPOWIEDZIACH POKOLENIA 20 PLUS I ICH FENOMENOGRAFICZNA REKONSTRUKCJA
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.10
Przemysław Szczygieł
PROTEST, UCZENIE SIĘ I KONSTRUOWANIE TOŻSAMOŚCI FEMINISTYCZNEJ
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.11
Izabela Kaźmierczak-Kałużna
KIEDYŚ ZAPLANOWAŁAM MOŻE JESZCZE POUCZYĆ SIĘ TROCHĘ… ASPIRACJE EDUKACYJNE A ICH REALIZACJA W NARRACJACH WIELODZIETNYCH UBOGICH KOBIET
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.12
Zdzisław Wołk
ROLA PRACY ZAWODOWEJ W POWRACANIU NA DROGĘ EDUKACJI OSÓB PRZERYWAJĄCYCH KSZTAŁCENIE
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.13
Jarosław Bąbka
WSPIERANIE SPOŁECZNEJ INKLUZJI OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ – NA PRZYKŁADZIE ZAKŁADU AKTYWNOŚCI ZAWODOWEJ
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.14
Marianne Høyen
LOOKING BACK – ADULT EDUCATION AS A RITE OF PASSAGE?
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.15
Samantha Broadhead
HORIZONTAL DISCOURSES IN ADULT ART AND DESIGN EDUCATION
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.16
Ingela Bergmo-Prvulovic, Kristina Hansson
GOVERNANCE OF TEACHERS’ PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND LEARNING WITHIN A NEW CAREER POSITION
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.17
Mirosław Kowalski
SYTUACJE GRANICZNE W ŻYCIU CZŁOWIEKA: (ROZWAŻANIA ANDRAGOGICZNO-ETYCZNE)
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.18
Iwona Kopaczyńska
ROZMOWY O SPEŁNIANIU PASJI. FENOMENOGRAFICZNA REKONSTRUKCJA KONCEPCJI PASJI PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI I ICH MOŻLIWE IMPLIKACJE DLA STAWANIA SIĘ REFLEKSYJNYM NAUCZYCIELEM
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.19
Jarosław Jendza
KONCEPCJE KSZTAŁCENIA STUDENTÓW W UNIWERSYTECIE – FENOMENOGRAFICZNA ANALIZA NARRACJI PRACOWNIKÓW NAUKOWO-DYDAKTYCZNYCH
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.20
Ewa Bochno
ZESPOŁOWOŚĆ STUDENTÓW JAKO DOBRO WSPÓLNE. REFLEKSJE NA MARGINESIE PRACY DYDAKTYCZNEJ
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.21
Paweł Kleka, Agnieszka Fanslau, Hanna Brycz
CZY STUDENCI UCZĄ SIĘ PRZEWIDYWANIA SWOICH OCEN SEMESTRALNYCH? ROLA BŁĘDU „PRZESZACOWANEJ PEWNOŚCI” W TRAFNOŚCI SZACOWANIA WŁASNYCH OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.22
Małgorzata Rosalska
KOMPETENCJE AKADEMICKIE W PROFILAKTYCE NIEPOWODZEŃ EDUKACYJNYCH STUDENTÓW
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.23

Dyskurs Edukacji Medialnej

Elżbieta Perzycka
SELF-REGULATORY COGNITION COMPETENCE, FROM A LEARNER’S PERSPECTIVE, IN A DIGITAL INFORMATION ENVIRONMENT
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.24
Lidia Bielinis, Cezary Kurkowski
LEARNING AND COMMUNICATION MEDIATED BY THE SOCIAL MEDIA – AN ANALYSIS OF EDUCATIONAL NETWORKING SERVICES
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.25
Jacek Jędryczkowski
NOWE MEDIA W PROCESIE NAUCZANIA-UCZENIA SIĘ STUDENTÓW
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.26
Małgorzata Czerwińska
OD SYSTEMU BRAILLE’A DO TECHNOLOGII WSPOMAGAJĄCYCH – ROZWAŻANIA NAD INFORMATION LITERACY OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ WZROKU
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.27
Lidia Wawryk
UZ@LEŻNIENIA W DYSKURSIE BEHAWIORALNYM
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.28
Ewa Nowicka
EDUKACJA MEDIALNA W RODZINIE A ZAPOBIEGANIE ZAGROŻENIOM MEDIALNYM
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.29

Dyskurs Animacji Kultury

Ewa Bobrowska
ANIMACJA JAKO BUDOWANIE DEMOKRACJI W KULTURZE
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.30
Dariusz Kubinowski
SZTUKA (DLA/W) SPOŁECZNOŚCI – ANIMACJA KULTURY – PEDAGOGIA PUBLICZNA. PRZYPADEK MIĘDZYKULTUROWEGO FESTIWALU ARTYSTYCZNEGO „LUDZKA MOZAIKA” W GOLENIOWIE
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.31
Anna Bilon
WSPÓLNOTOWY WYMIAR AKTYWIZMU W NARRACJACH AKTYWISTEK I AKTYWISTÓW TRZECH POKOLEŃ
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.40
Urszula Karwalajtys, Ewa Pasterniak-Kobyłecka
O POTRZEBIE DOSKONALENIA KOMPETENCJI KREATYWNYCH ANIMATORÓW EDUKACJI NIEFORMALNEJ. ZARYS PROBLEMU
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.32
Sylwia Słowińska
AKTYWNOŚĆ KULTURALNA OSÓB STARSZYCH POMIĘDZY AUTOTELICZNOŚCIĄ A INSTRUMENTALNOŚCIĄ
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.33

Dyskurs Genderowy

Krzysztof Arcimowicz
GENDER AND BODY. ESTABLISHING AND BLURRING GENDER DIFFERENCES IN CULTURE – ON THE EXAMPLE OF ADVERTISING
PDF (English)
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.34
Barbara Ober-Domagalska
PŁEĆ I TEORIE – ROZWÓJ POGLĄDÓW NA TEMAT PŁCI W TEORIACH EWOLUCYJNYCH
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.35
Barbara Post
PŁEĆ I POLITYKA. MIĘDZY POZORNYMI RÓŻNICAMI I RÓŻNORODNOŚCIĄ
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.36
Monika Podkowińska
PŁEĆ KOMUNIKACJI – PŁEĆ W KOMUNIKACJI
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.37
Emilia Paprzycka, Edyta Mianowska
PŁEĆ I ZWIĄZKI INTYMNE – STRUKTURALNE UWARUNKOWANIA TRWAŁOŚCI PARY INTYMNEJ
PDF
DOI: https://doi.org/10.34768/dma.vi20.38