Główna treść artykułu

Abstrakt

Celem artykułu jest próba wskazania na możliwości analizowania kategorii przywództwa w kontekście edukacji dorosłych. Zaproponowane zostały trzy wątki interpretacyjne. Pierwszy to analiza współwystępujących współcześnie definicji przywództwa. Drugi wątek to rozpoznanie zasadniczych założeń koncepcji przywództwa w edukacji oraz przywództwa edukacyjnego. Trzecie zagadnienie to problem władzy, jako elementu relacji między liderami a osobami, na rzecz których podejmują oni swoje działania. Autorka analizuje kategorię przywództwa w kontekście budowania relacji między liderami a uczącymi się dorosłymi. Przywództwo ukazane zostało zarówno w jego organizacyjnym wymiarze, jak i w perspektywie realizacji oferty edukacyjnej dla uczących się doro-słych i projektowania środowiska sprzyjającego uczeniu się.

Słowa kluczowe

leadership educational leadership power przywództwo przywództwo edukacyjne władza

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Rosalska, M. (2016). PRZYWÓDZTWO W EDUKACJI DOROSŁYCH. WYBRANE KONTEKSTY. Dyskursy Młodych Andragogów, (17). https://doi.org/10.34768/dma.vi17.100

Inne teksty tego samego autora