KOMPETENCJE AKADEMICKIE W PROFILAKTYCE NIEPOWODZEŃ EDUKACYJNYCH STUDENTÓW
PDF

Słowa kluczowe

academic skills
prevention
educational failures kompetencje akademickie
profilaktyka
niepowodzenia edukacyjne

Jak cytować

Rosalska, M. (2019). KOMPETENCJE AKADEMICKIE W PROFILAKTYCE NIEPOWODZEŃ EDUKACYJNYCH STUDENTÓW. Adult Education Discourses, (20). https://doi.org/10.34768/dma.vi20.23

Abstrakt

Celem artykułu jest wskazanie roli kompetencji akademickich w profilaktyce niepowodzeń edukacyjnych studentów. Rola ta ukazana została zarówno w kontekście wzmacniania indywidualnych zasobów kompetencyjnych studentów, jak i jako element systemu profilaktyki realizowanej na poziomie uczelni wyższych, której celem jest obniżenie odsetka odpadu i odsiewu studentów. Możliwości wykorzystania kompetencji akademickich w przeciwdziałaniu niepowodzeniom edukacyjnym omówione zostały w odniesieniu do założeń trzech poziomów oddziaływań profilaktycznych. Zaprezentowana propozycja operacjonalizacji kategorii kompetencje akademickie omówiona została w kontekście możliwości ich implementacji do metodycznych i doradczych ofert adresowanych do studentów.

https://doi.org/10.34768/dma.vi20.23
PDF