Nr 22 (2021): DYSKURSY MŁODYCH ANDRAGOGÓW/ADULT EDUCATION DISCOURSES
Aktualny numer
Aktualności
Archiwum
Redakcja
O czasopiśmie
Profil czasopisma
Wydawca
Rada naukowa
Lista recenzentów
Zasady etyki publikacyjnej
Informacje dla autorów
Ogólne zasady publikacji
Wymagania formalne i techniczne
Zgłaszanie artykułów
Procedura recenzowania
Zapowiedź numeru
Kontakt
Zarejestruj
/
Język
Polski
English
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Zarejestruj
/
Język
Polski
English
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Nr 22 (2021)
Opublikowany grudnia 19, 2022
https://doi.org/10.34768/dma.vi22
DYSKURSY MŁODYCH ANDRAGOGÓW/ADULT EDUCATION DISCOURSES
Pełny numer
pdf
DYSKURS KULTUROWY
Silvia Luraschi
9-22
Exploring the space of conviviality with newcomers and host communities
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.612
Anna Nørholm Lundin
23-40
Why bother getting involved? Commitment and mobilisation within current climate and environmental movements
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.583
Samantha Broadhead
41-59
Exploring adult learning and its impact on wider communities through arts-based methods: an evaluation of narrative inquiry through filmmaking
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.594
Sylwia Słowińska
61-83
Aktywność kulturalna i edukacyjna starszych mężczyzn – obszar nierozpoznany?
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.621
Ewelina Konieczna
85-97
Seriale i ich odbiór jako odbicie zmian społeczno-kulturowych
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.593
DYSKURS PŁCI
Franciszek Kampka
315-326
Franciszek i feminizm – inność i paralele
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.609
Adriana Savu
327-341
‘They had lived for nothing in this world’: Linguistic and socio-demographic considerations on a historically stigmatised marital status
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.601
Mariola Bieńko
343-356
Społeczne tworzenie tożsamości seksualnej w heteronormatywnej praktyce językowej
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.606
Joanna Wróblewska-Skrzek
357-366
„Samiec alfa”? Socjologiczne narracje męskiej atrakcyjności
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.605
Katarzyna Walentynowicz-Moryl, Anna Gąsiorek
367-378
Typy kobiecości a cele życiowe młodych bezdzietnych studentek Uniwersytetu Zielonogórskiego
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.592
DYSKURS BIOGRAFICZNY
Przemysław Szczygieł
101-112
Squats, squares, universities. About significant places in the biographies of rebels
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.580
Peter Alheit
113-123
The transitional potential of ‘biographicity’
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.590
Paweł Seroka
125-143
Psychoterapia jako refleksyjna „wielka rewolucja” w doświadczeniu biograficznego uczenia się dorosłego dziecka alkoholika
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.599
Dorota Sieroń
145-156
Akceptacja starości i akceptacja w starości – badania z wykorzystaniem literatury dokumentu osobistego
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.588
DYSKURS EDUKACJI W SZKOLE WYŻSZEJ
Peter Alheit
159-170
‘Non-traditional students’ at European universities. A special problem of social inequality
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.589
Lidia Marek, Stefano Polenta, Tomasz Warzocha
171-182
Academic education during the Covid-19 pandemic – Polish and Italian experience
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.619
Anna Babicka-Wirkus, Aleksander Cywiński, Stephen Muoki Joshua, Wojciech Walat
183-195
Gaps in online education in the times of a pandemic in the opinion of Polish and Kenyan students
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.618
Krzysztof Łuszczek, Chen Chen, Waldemar Lib
197-207
Academic teaching in the era of COVID-19. Selected problems of academic teachers’ work in Poland against the background of the world situation
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.616
Elżbieta Perzycka, Jarek Janio
209-215
How do higher education faculty adapt to the demands of online teaching? Reaction of higher education to COVID-19 in Poland and the United States – a snapshot
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.622
Małgorzata Rosalska, Jakub Wierzbicki
217-227
Proactivity of students - between diagnostic assumptions and methodical solutions
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.613
DYSKURS PROFESJONALIZACJI
Antje Rothe, Gaia del Negro, Linden West
231-246
The professional is personal, the personal is professional? Towards re-conceptualising professionalism: a scientific and personal dialogue
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.598
Susan Colverd, Adam Jagiełło-Rusiłowski
247-266
Teachers’ concepts of a ‘no penalty zone’. Drama-based learning for inclusive and co-designed classrooms
PDF (English)
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.610
Jacek Jędryczkowski
267-279
Samouctwo informacyjne nauczycieli w dobie epidemii COVID-19
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.603
Artur Aleksandrowicz
281-297
Tyfloinformаtykа, tyflointernet – nowy czynnik edukаcji osób z niepełnosprаwnością wzroku
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.587
Ernest Magda
299-311
Działalność edukacyjno-profilaktyczna policji a wiktymologiczne aspekty funkcjonowania społecznego osób starszych. Kazus lubuski
PDF
DOI:
https://doi.org/10.34768/dma.vi22.608
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się